00001 #include <Gosu/Gosu.hpp> 00002 #include "Constantes.h" 00003 00009 00010 class Enemigo { 00011 public: 00014 Enemigo(Gosu::Image *img, int movX_min, int movX_max, int movY, int width, int height, int velX = 0 ); 00016 virtual ~Enemigo(); 00019 int movX1(); 00022 int movX2(); 00025 int movY(); 00028 int width(); 00031 int height(); 00034 int posicion(); 00036 void posicion(int pos); 00039 Gosu::Image* get_enemy(); 00042 int direccion(); 00044 void direccion(int dir); 00047 int palader(); 00050 int palaizq(); 00053 int velX(); 00054 private: 00055 int movX1_,movX2_,movY_,width_,height_,pos_; 00056 Gosu::Image *malote_; 00057 int dir_,der_,izq_; 00058 int velX_; 00059 }; 00060 00061 00067 00068 class Abeja : virtual public Enemigo 00069 { 00070 public: 00071 Abeja(Gosu::Image *img, int movX_min, int movX_max, int movY); 00072 private: 00073 }; 00074